مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر از تولد 19 هزارو 694 ولادت در سال گذشته خبر داد.

اسکندر پاسالار با اشاره به کاهش ۹.5 درصدی آمار ولادت استان در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۶، گفت: سال گذشته 19 هزار و  694 نوزاد در استان متولد شدند که از این تعداد ۱0 هزار و 315 نوزاد پسر و 9 هزار و 379 نوزاد دختر هستند.

مدیرکل ثبت احوال استان با بیان اینکه بیشترین نوزادان متولد شده در سال گذشته مربوط به مادران رده سنی ۲۵ تا ۲۹ سال است، اظهار داشت: یک دهم درصد از وقایع ولادت که شامل 14 مورد است مربوط به مادران رده سنی 10 تا 14 سال می باشد.

وی نرخ رشد جمعیت استان بوشهر در سال گذشته را 16.6 اعلام و تصریح کرد: 1.4 درصد از ولادت های ثبت شده در کشور مربوط به استان بوشهر است.

پاسالار ادامه داد: بیشترین ولادت ثبت شده در استان مربوط به شهرستان بوشهر و کمترین میزان مربوط به شهرستان دیلم است.

مدیرکل ثبت احوال استان آمار چند قلو زایی را 589 رویداد اعلام کرد و افزود: طی سال 1397 در استان بوشهر، 287 واقعه دوقلوزایی و 5 واقعه سه قلوزایی به ثبت رسیده است.

وی نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت در سال 97 را 110 بیان کرد و گفت: این شاخص در مدت مشابه سال قبل 108 بوده است. به عبارت دیگر در سال 97 به ازای هر 100 واقعه ولادت دختران، 110 واقعه ولادت پسران به ثبت رسیده است.

پاسالار میانگین سن مادران در ولادت های ثبت شده کشور را 28.98 سال اعلام و تصریح کرد: این میزان در استان بوشهر 29.33 سال می باشد.که بیشترین سن مادران استان مربوط به شهرستان گناوه با 29.87 و کمترین میانگین سن مادران به شهرستان عسلویه با 28.78 سال اختصاص یافته است.

 

در ارزیابی عملکرد ادارات ثبت احوال در سال 1397 ثبت احوال دیلم حائز رتبه برتر در بین ادارات ثبت احوال استان بوشهر گردید.

به گزارش روابط عمومی ثبت احوال استان بوشهر؛ جلسه شورای اداری ثبت احوال استان با حضور مدیرکل، معاونین، رئیس حراست، رئیس امور اداری، سرپرست اداره حقوقی و روسای ادارات ثبت احوال استان برگزار شد.

مدیرکل ثبت احوال استان صحبت های خود را با تاکید براحترام و تکریم ارباب رجوع آغاز نمود و اظهار داشت: در ارزیابی هایی که به طور مستمر در سطح استان انجام می شود شاهد رضایتمندی بالایی از ثبت احوال استان هستیم ولی باید با نگاه بهتر و تسریع در انجام امور اداری مراجعین، بر اساس بخشنامه های صادره سازمان در مدت زمان تعیین شده بتوانیم رضایتمندی را به حداکثر برسانیم و حتی اگر یک مورد نارضایتی هم داریم آن را از بین ببریم زیرا مهمترین اولویت ثبت احوال استان خدمت صادقانه و بی منت برای مردم و جلب رضایت آنان است.

اسکندر پاسالار به برنامه ها واهداف پیش بینی شده در سال جاری اشاره کرد و گفت : روسای ادارات و حوزه های ستادی تلاش کنند با برنامه ریزی مدون از همین ابتدای سال، طبق برنامه های سند راهبردی، سند چشم انداز و سیاست ها و اولویت های سازمان ثبت احوال کشور، اهداف پیش بینی شده سازمان را محقق نمایند.

ایشان در اولین نشست با مسئولین ستاد و ادارات تابعه در سال 98، انتظارات خود را از روسا برشمرد و گفت: پوشش صددرصدی  واجدین شرایط کارت هوشمند ملی طبق تعهدی که داریم، بهره گیری از همه ی ظرفیت های موجود در پیشبرد اهداف سازمان، نظم و آراستگی و توجه جدی برای ایجاد محیطی شاداب در جهت خدمات رسانی به مردم، آموزش و تربیت نیروی انسانی، ایجاد انگیزه و اشتیاق برای انجام امورات مراجعین، حفظ و مراقبت از امکانات و لوازم موجود با رعایت صرفه جویی، برنامه ریزی دقیق برای ماموریت ها به منظور افزایش بهره وری و جلوگیری از ترددهای غیر ضرور، همفکری و تعامل با کارکنان و استفاده از نظرات و پیشنهادات آنان، انتظاراتی است که باید در کنار یکدیگر به آن جامه عمل بپوشانیم.

پاسالار همراهی و تعامل بیش از پیش با ستاد،  پیگیری و جدیت امور تا حصول نتیجه، دقت درارزیابی عملکرد، حفظ بیت المال و دارائیهایی که در اختیار است و حساسیت درحفظ ونگهداری آنها، انتشار گزارشهای آماری بی عیب و نقص را از دیگر انتظارات خود بیان کرد و تحقق آن را خواستار شد.

مدیر کل ثبت احوال استان بر نظارت مستمر و دقیق به مجموعه تحت امر و دفاتر پیشخوان تاکید کرد و بیان داشت: نظارت بر امور نه به معنای مچ گیری بلکه نگاه دقیق و موشکافانه در راستای انجام درست وظایف و رعایت قوانین و پیشگیری از احتمال بروزهرگونه انحراف مورد تاکید است.

اسکندر پاسالار ثبت مشخصات دقیق و درست مراجعین در ادارات، دفاتر پیشخوان و پست را بسیار ضروری دانست و گفت: یکی از شاخص های بسیار مهم در ارزشیابی روسای ادارات، نحوه عملکرد اداره در خصوص اخذ درخواست کارت هوشمند ملی، اعلام وصول و تحویل آن است و اداراتی که در این عملکرد موفق باشند مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

وی به احراز هویت آنلاین و حذف تصویر شناسنامه و کارت ملی در دستگاههای اجرایی اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون این طرح در سه استان قم، سمنان و خوزستان به صورت آزمایشی اجرا شده است و ما در استان بوشهر نیز به دنبال اجرای این طرح هستیم و باید اول از خودمان شروع کنیم لذا از این پس در ادارات ثبت احوال استان بوشهر نباید از مراجعه کننده ای تقاضای تصویر شناسنامه یا کارت ملی شود

ایشان تصریح کرد:  این طرح، اصالت بخشی به هویت افراد، افزایش سرعت و دقت در کار، جلوگیری از مصرف بی‌رویه کاغذ و لوازم‌التحریر و حفظ بیشتر محیط زیست را در پی خواهد داشت.

مدیر کل ثبت احوال بوشهر در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه با همکاری بخش غیر دولتی توسعه خوبی در پیشخوان های ثبت احوال در استان حاصل شده است، افزود:‌ دفاتر پیشخوان به عنوان بازوی کمکی ثبت احوال، آمادگی خوبی در رابطه با ارائه خدمات ثبت احوال رسیده‌اند.

پاسالار اضافه کرد:‌ نتیجه همکاری و همدلی دفاتر پیشخوان با ثبت احوال در استان منتج به ارائه خدمات مناسب و در خور شان به مردم نجیب بوشهر شده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی امور مربوط به سیاست‌گذاری‌ها و تدوین استانداردها تماما باید با نگاه برون‌سپاری با هدف بهبود کیفیت و تسریع خدمات به مردم است، تاکید کرد:‌ از طرفی در برون‌سپاری خدمات باید مولفه و شاخص‌های امنیتی به طور دقیق و جدی مورد توجه قرار گیرد.

ایشان با بیان اینکه کارت هوشمند ملی مقدمه‌ای است برای امور گسترده در بخش‌های مختلف، گفت: از این روست که این طرح در حال حاضر از اهمیت بالایی برخوردار است.

عبداله انصاری معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی بر تسریع و پیگیری بیشتر در روند اجرای طرح ها و برنامه های در دست اجرای ثبت احوال استان از جمله اخذ درخواست کارت هوشمند ملی و تحویل آن و همچنین نظارت برارائه خدمات توسط دفاتر پیشخوان و پست توسط روسا وکارشناسان آنها، بهره گیری روسای ادارات از سامانه های الکترونیکی ایجاد شده تاکید نمود.

وی در ادامه عملکرد یکساله ادارات را ارائه نمود که اداره ثبت احوال دیلم با کسب بیشترین امتیاز حائز رتبه برتر در بین ادارات ثبت احوال استان گردید.

سپس حیدر عمرانی سرپرست امور اسناد هویتی موارد مربوط به حوزه اسناد هویتی را به تفکیک بیان نموده و دستورالعملهای تدوین شده را برای حضار در جلسه تشریح نمود.

پس از آن ناصر باغبان رئیس اداره حراست تذکراتی پیرامون پیشگیری از اتفاقات و همچنین مسائل امنیتی، حراستی پیرامون امور اسناد هویتی و فناوری اطلاعات را نیز مطرح نمود.

بعد از آن جهانبخش رحمانی رئیس امور اداری ضمن پاسخگویی به سوالات روسای ادارات، بعضی از راهکارهای اصلاح الگوی مصرف و صرفه جویی در کلیه موارد را بیان نمود. در ادامه جلسه هر یک از روسای ادارات ثبت احوال استان ضمن طرح مشکلات و کمبودها، به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود جهت سهولت در امر خدمت رسانی به مردم و نیز بهبود امور رفاهی و معیشتی همکاران پرداختند.

در ادامه خانم کریمی سرپرست اداره حقوقی نکاتی در خصوص پرونده های حقوقی و قضایی ادارات بیان کرد و بر بکارگیری صحیح مواد استنادی در تصمیمات حل اختلاف و لوایح حقوقی و قضایی تاکید نمود.

شایان ذکر است در این مراسم از رئیس و کارکنان اداره برتر (ثبت احوال دیلم) و بازنشستگان سال 97 نیز تجلیل و قدردانی شد.

 

 

به گزارش روابط عمومی ثبت احوال استان بوشهر، مدیرکل ثبت احوال بوشهر به همراه معاون فناوری اطلاعات، رئیس حراست و مسئول روابط عمومی با سرپرست اداره امور شعب بانک ملی استان بوشهر دیدار کردند.

مدیرکل ثبت احوال استان در این نشست ضمن تبریک سال جدید، گفت: در حال حاضر ثبت احوال دارای جامع ترین بانک اطلاعات هویت افراد است که می تواند با اطلاعات پایگاه محور در شناسایی افراد به دستگاهها کمک کند.

اسکندر پاسالار با اشاره به جایگزینی کارت هوشمند ملی به جای کارت های بانکی، اظهار داشت: با انجام این کار علاوه بر صرفه جویی ریالی، بانکها می تواند اطلاعات به روز افراد را از طریق پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور به صورت برخط استعلام کنند.

وی افزود: پایگاه اطلاعات جمعیت کشور مهترین و عظیم ترین پایگاه های اطلاعات هویتی کشور است که تقریبا تمامی دستگاه های دولتی و تعدادی از دستگاه های خصوصی در 200 هزار نقطه کشور از آن خدمات می گیرند.

مدیرکل ثبت احوال استان تصریح کرد: برابر تصمیم هیات وزیران کارتهای ملی قدیمی در پایان سال 1397 منقضی شده اند و سریال این کارتها در حال حذف از سیستم می باشد و از این پس دارندگان کارتهای ملی قدیمی برای دریافت خدمات با مشکل مواجه خواهند شد.

پاسالار با اشاره به دبیری بانک ملی در شورای هماهنگی بانکهای استان، خواستار شد: این موضوع در این شورا مطرح شود و در همین راستا نیز بخشنامه ای به بانکها ارسال گردد تا از این پس کارت هوشمند ملی جایگزین کارت ملی قدیمی در فهرست مدارک قابل ارائه مشتریان بانکها قرار گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن کارت هوشمند ملی و تحقق دولت الکترونیک امکان هرگونه سوء استفاده و جعل از بین می رود که این کمک شایانی به جلوگیری از تخلفات سودجویان خواهد کرد.

در ادامه سرپرست اداره امور شعب بانک ملی استان بوشهر با تشکر از زحمات و خدمات ثبت احوال به خصوص در  سال های اخیر که تلاشهای زیادی انجام شده اظهار امیدواری کرد با عملیاتی شده کارت هوشمند ملی که فعالیتی بسیار پایه ای، اساسی و ساختاری است گام بلندی در تحقق دولت الکترونیک برداشته خواهد شد.

داریوش زراعتگر با بیان اینکه در کشور و صحنه ی بین المللی احراز هویت یکی از اصول بسیار مهم و مورد توجه به منظور جلوگیری از تخلفات احتمالی همچون پولشویی است تاکید کرد: هرچقدر بتوانیم بحث احراز هویت مشتریانمان را با دقت بیشتری انجام دهیم، میزان پولشویی، جعل و سوء استفاده به حداقل خواهد رسید و این مهم با عملیاتی شدن کارت هوشمند ملی محقق خواهد شد.

وی تاکید کرد: ثبت احوال و بانک ملی در کنار هم و با هماهنگی خوبی که دارند می توانند برای پیشرفت و خدمت به مردم بسیار موثر باشند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر: کارمندان و مدیران باید دارای روحیه انتقاد پذیری باشند و هر جا که بخواهیم چالش ها و اختلاف ها را کم کنیم باید سه زمینه همدلی ، همکاری و همفکری را تقویت کنیم و دل ها، نگرش ها و اندیشه هایمان را به هم نزدیک کنیم .

به گزارش روابط عمومی ثبت احوال استان بوشهر اولین نشست مدیرکل ثبت احوال استان با کارکنان ستادی و شهرستان بوشهر در سال 98 برگزار شد.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر در این نشست ضمن تبریک سال جدید، با اشاره به دعای تحویل سال گفت: امیدواریم خداوند به ما کمک کند تا حالمان از روزهای قبل بهتر باشد که این خود بزرگترین دعا برای هر فرد است .

اسکندر پاسالار یکی از حرکت های پسندیده که در آغاز سال جدید می تواند برای هر فرد اندیشمند و فرهیخته ای لازم باشد را مرور کارهای خود در سال گذشته دانست و افزود : با یک ارزیابی دقیق، عالمانه و متفکرانه از 365 روز گذشته و مرور روزها، هفته ها و ماههایی که بر ما گذشته می توانیم برنامه ای تدارک ببینیم و در سال جدید یک گام به جلو برداریم.

وی با هموطنان آسیب دیده در حادثه سیل اخیر نیز ابراز همدردی کرد و افزود: از همکاران گرامی تقاضا دارم همچون گذشته که در تمام صحنه ها حضور فعال داشته اند و همیشه در تمام مشکلات یار و یاور هم میهنان عزیز بوده اند، در حد بضاعت و توان خود به عزیزان سیل زده کمک کنند تا بخشی از دردهای آنان التیام یابد البته این حرکت انسان دوستانه علاوه بر اینکه موجب افزون شدن روزی در دنیا می شود، اجر معنوی آن نزد خدواند محفوظ خواهد ماند.

ایشان در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه در سال 98 برای پویایی و پیشرفت، در همه ی حوزه ها نیازمند مدیریت و کار جهادی هستیم، افزود: باید با وحدت، همدلی و هم سویی و وقت و انرژی بیشتر سعی در ارتقاء سطح کیفیت خدمات به مردم داشته باشیم.

پاسالار سال ۱۳۹۷را برای ثبت احوال استان سال پر باری دانست و افزود: در سال گذشته با همت و تلاش همه کارکنان شاهد تغییرات مثبتی از جمله بهبود روند ها، رویه ها و فعالیت ها، کسب رتبه سطح یک ارزیابی در حمایت از مصرف کنندگان  و همچنین انتشار و دسترسی به اطلاعات بوده ایم.

مدیرکل ثبت احوال بوشهر با اشاره به قابلیت‌های نیروی انسانی شاغل در مجموعه ثبت احوال استان،‌ تصریح کرد: در سایه همدلی و هم افزایی است که رشد و پیشرفت صورت می گیرد لذا جا دارد از همه عزیزان که در مسیر توسعه و تقویت پوشش خدمات، یار و یاور مدیریت و راهبردهای سازمان هستند قدردانی کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه کارمندان و مدیران باید دارای روحیه انتقاد پذیری باشند تاکید کرد : هر جا که بخواهیم چالش ها و اختلاف ها را کم کنیم باید سه زمینه همدلی ، همکاری و همفکری را تقویت کنیم و دل ها، نگرش ها و اندیشه هایمان را به هم نزدیک کنیم .

وی خطاب به کارکنان تصریح کرد: به لطف خداوند و تلاش های همکاران، سال گذشته شاهد اتفاقات خوبی در ثبت احوال استان بودیم. البته ما نباید در همین حد بسنده کنیم و انتظار است از همین ابتدای سال با ترسیم برنامه های کاربردی و عملیاتی، همسو و هم راستا با سند چشم انداز تعریف شده در سازمان ثبت احوال کشور به دنبال رشد، پیشرفت، پویایی و شکوفایی ثبت احوال استان بوشهر باشیم.

ایشان به داشتن برنامه، هدف، دقت در اجرا و در نهایت کنترل و نظارت در همه زمینه ها تاکید کرد و افزود: برای اینکه امروزمان بهتر از دیروز باشد داشتن برنامه دقیق در کارها  امری ضروری و اجتناب ناپذیر است .

مدیرکل ثبت احوال استان در پایان با تاکید بر اینکه برقراری نظم و انضباط اداری نیاز به مسئول منظم دارد، تصریح کرد: برقراری نظم و انضباط اداری به مسئولی نیاز دارد که خود الگوی نظم و انضباط باشد و اگر بخواهد زیرمجموعه اش از بی نظمی به دور بماند و نظم و انضباط در محیط کار حاکم باشد باید خود نمونه یک انسان منضبط باشد؛ در غیر اینصورت نباید از کارمندان خود انتظار نظم و انضباط را داشته باشد.

اسکندر پاسالار اضافه کرد: مدیری که خود وقت شناس نیست و در وقت معین در محل کار حاضر نمی‎شود، دیر می‎آید و زود می‎رود، نمی‎تواند، خواستار رعایت نظم و انضباط در اداره تحت مسئولیتش توسط کارمندان باشد چرا که برقراری نظم و انضباط در محیط کار خواستار یک مدیر منضبط است که در اینصورت چنین مدیری همواره با نشاط و سرزندگی و راهنمایی‎هایش در دیگران مؤثر و برای کارمندان ارزشمند و قابل ستودنی و معتبر است.