به گزارش روابط عمومی ثبت احوال استان بوشهر، صبح امروز مدیرکل و رئیس حراست ثبت احوال استان در سفری یک روزه با فرمانداران جم و عسلویه دیدار کردند.

دیدار با فرماندار جم

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر در دیدار با فرماندار جم ضمن ارائه گزارشی از وضعیت جمعیتی و وقایع حیاتی شهرستان، گفت: دقیق و به روز بودن آمار و اطلاعات و همچنین ثبت به موقع وقایع حیاتی از ویژگیهای شاخص ثبت احوال در کشور است.

اسکندر پاسالار افزود: سازمان ثبت احوال با تامین نیازهای آماری و اطلاعات انسانی نقش مهمی در برنامه ریزیها و تصمیم گیریهای اجتماعی و اقتصادی کشور دارد.

وی با اشاره به فعالیت های نوین سازمان گفت: ارائه خدمات نوین الکترونیکی سازمان ثبت احوال، نقش بسزایی در عرصه ورود به دولت الکترونیک داشته است.

پاسالار خاطر نشان کرد: خدمات در سازمان ثبت احوال به روشی سریع، مطمئن و با کیفیت  به مردم ارائه می شود که این امر ضریب اطمینان از خدمات ثبت احوال را ارتقا داده است.

ایشان در ادامه به کاربردهای کارت هوشمند ملی اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر اولویت سازمان ثبت احوال کشور به اتمام رساندن پروژه کارت هوشمند ملی تا پایان امسال است. با توجه به جمعیت زیادی که در جنوب استان هنوز موفق به دریافت کارت هوشمند نشده اند و عمده آنان در پالایشگاهها و شرکتهای وابسته  مشغول به کار می باشند حمایت مجموعه مسئولین شهرستان بویژه فرمانداری را در اتمام این پروژه خواستاریم.

مدیرکل ثبت احوال در پایان از پیگیری فرماندار شهرستان در خصوص اختصاص زمین برای احداث ثبت احوال جم و همچنین ساختمانی که تا پایان احداث اداره در اختیار ثبت احوال قرار داده است تقدیر و تشکر کرد.

فرماندار جم اظهار داشت: ثبت احوال جزء دستگاههای حساس و با اهمیت بوده و نقش و جایگاه ویژه ای در تمام عرصه های کشور ایفا می کند؛ این سازمان با کلیه اقشار جامعه سر و کار دارد و افراد از بدو تولد تا مرگ از ثبت احوال خدمات دریافت می کنند .

محمد حسینی به خدمات ارزشمند ثبت احوال اشاره کرد و افزود : بعد از انقلاب با تجهیز به امکانات و تکنولوژی های نوین تلاش نموده خدمات قابل قبولی با کمترین هزینه و در سریع ترین زمان به مردم ارائه نماید .

 

دیدار با فرماندار عسلویه

مدیرکل ثبت احوال استان در گفتگو با فرماندار عسلویه با تشریح آمار رخدادهای حیاتی در این شهرستان، گفت: داشتن آمار و اطلاعات از وضعیت جامعه بر اساس وقایع حیاتی در شناسایی بهتر شرایط اجتماعی مناطق حائز اهمیت است.

اسکندر پاسالار به اهمیت ثبت وقایع حیاتی اشاره کرد و افزود: باید آمار درست در اختیار داشته باشیم و این امر، تنها با ثبت به موقع وقایع ولادت، وفات، ازدواج و طلاق امکان پذیر است.

وی بر ضرورت ارتباط بیشتر ادارات ثبت احوال در شهرستان ها در خصوص ارائه اطلاعات و آمار به موقع به مدیران ارشد تاکید کرد و ادامه داد: ثبت احوال با در اختیار داشتن پایگاه اطلاعات جمعیتی آمادگی هر نوع همکاری با نمایندگان دولت در شهرستانها را دارد تا با ارائه آمارهای متقن گامی در مسیر توسعه و برنامه ریزیهای دقیق تر و مطلوبتر بردارد.
پاسالار اضافه کرد:  ارائه آمار صحیح می تواند اساس برنامه ریزی های دقیق برای کشور باشد و سازمان ثبت احوال در این زمینه نقش برجسته و کلیدی دارد.

مدیرکل ثبت احوال با بیان اینکه بیشتر خدمات اجتماعی در سال آینده با کارت هوشمند ملی انجام می گیرد تاکید کرد: از ابتدای سال آینده افرادی که کارت هوشمند ملی را دریافت نکرده باشند در مسایل اجتماعی و روزمره با مشکل جدی مواجه می شوند.
وی با اشاره به جمعیت باقیمانده ای که بیشتر در جنوب استان ساکن هستند خا
طرنشان کرد: شهروندان واجد شرایطی که تا کنون برای اخذ کارت اقدام نکرده اند باید در فرصت باقیمانده تا پایان سال اقدام نمایند و در صورت اتمام مهلت اعلام شده، ارائه خدمات دیگری که در این نوع کارت ها پیش بینی شده، مشکل ساز خواهد شد لذا همکاری مسئولین محلی را اطلاع رسانی افراد به ویژه جمعیت کارگری که در شرکتها و پالایشگاهها مستقر هستند را خواستاریم.

ایشان در پایان از پیگیریهای فرماندار برای اختصاص زمین جهت احداث ثبت احوال در عسلویه تشکر و قدردانی کرد.

فرماندار عسلویه گفت: ثبت احوال با ارائه آمار دقیق و صحیح نقش اساسی در تصمیم گیریهای خرد و کلان کشور دارد که مسیر پایدار توسعه را هموار می سازد.

عبدالنبی یوسفی تصریح کرد: ثبت احوال مرجع اصلی آمارهای وقایع حیاتی است و به عنوان یکی از دستگاه های تولید آمار دقیق، جایگاه ویژه ای در برنامه ریزی و ایجاد زیرساختها دارد.


دیدار با کارکنان ثبت احوال جم و عسلویه

مدیرکل ثبت احوال استان در دیدارهای جداگانه ای که با کارکنان ثبت احوال جم و عسلویه داشت ضمن قدردانی از تلاش های کارکنان گفت : فلسفه وجودی ما در ادارات خدمت به مردم است و هرچه تلاش خود را در این مسیر بیشتر کنیم رضایت خداوند را به دست آورده ایم.

اسکندر پاسالار ادامه داد: به لطف خداوند متعال و همت بلند همکاران، رضایتمندی از دستگاه ثبت احوال در نزد مردم و مسئولین زیاد است.

وی خاطر نشان کرد: در بحث صیانت از حقوق شهروندی مهم ترین برنامه تکریم ارباب رجوع، رعایت احترام و ادب نسبت به مردم می باشد که بایستی مورد توجه کلیه کارکنان در سطح استان باشد.

 

به گزارش روابط عمومی ثبت احوال استان بوشهر، مدیرکل به همراه رئیس حراست و مسئول روابط عمومی صبح امروز در سفر به تنگستان با نمایندگان دولت در اهرم و دلوار دیدار و گفتگو کردند.

فرماندار تنگستان با بیان اینکه ثبت احوال از نهادهای مهم و حاکمیتی کشور است، گفت: متاسفانه آنگونه که باید جایگاه ثبت احوال برای مردم شناسانده نشده است.

عبدالحسین رفیعی پور افزود: در کشور به نقش و جایگاه ثبت احوال آنچنان که شایسته این دستگاه دولتی است پرداخته نشده که شاید همین امر باعث شده اهمیت آن نسبت به سایر دستگاههای دولتی در رده های پایین تر به حساب آید اما در حقیقت مجموعه ثبت احوال بعنوان یک دستگاه حاکمیتی و خدمات رسان در بردارنده هویت اشخاص جامعه است که این امر اهمیت کار و فعالیت این دستگاه را به خوبی نمایان می سازد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از کمبود نیرو در ثبت احوال اهرم گلایه کرد و اظهار داشت: در بازدیدی که اخیراً از ثبت احوال اهرم داشته ام این اداره با 3 کارمند در حال خدمت رسانی به مردم است که انتظار میرود تدبیری برای افزایش نیروی انسانی در این اداره شود.

مدیرکل ثبت احوال با تائید کمرنگ بودن جایگاه ثبت احوال در نظام اداری کشور گفت: متاسفانه فعالیتها و خدمات ثبت احوال مغفول مانده که امیدواریم با تغییر نگرش مسئولین و دولتمردان در آینده ثبت احوال به جایگاه اصلی خود برسد.

اسکندر پاسالار در پاسخ به کمبود نیروی انسانی در ثبت احوال اهرم اظهار داشت: ثبت احوال در کل استان با کمبود نیروی انسانی مواجه است؛ بطوری که نیمی از پست های سازمانی بلاتصدی می باشد و بعبارتی هر کارمند، کار دو نفر را انجام می دهد.

وی ادامه داد: البته سیاست دولت بر چابک سازی و کوچک کردن بدنه خود است که با برون سپاری خدمات دولتی به بخش خصوصی این کار در حال انجام است.

اسکندر پاسالار با اعلام اینکه در راستای اصل 44 قانون اساسی بخشی از خدمات ثبت احوال برون سپاری شده و بخش دیگر هم در آینده به بخش غیردولتی واگذار می شود بیان کرد: در آینده ای نزدیک به جایی خواهیم رسید که کلیه خدمات هویتی توسط بخش غیردولتی انجام شود و کارکنان ثبت احوال فقط نظارت و پشتیبانی امور را بر عهده گیرند.

مدیرکل ثبت احوال استان در پایان با تاکید بر اتمام اعتبار کارتهای ملی قدیمی تا پایان سال 97، تصریح کرد: از سال آینده کارتهای هوشمند ملی کاربردی می شود و مردم برای دریافت هرگونه خدمات نیاز به کارت هوشمند خواهند داشت لذا انتظار داریم از هرگونه ظرفیت موجود در شهرستان تنگستان، نسبت به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مردم اقدام شود.

 

دیدار با بخشدار دلوار

مدیرکل ثبت احوال استان ظهر امروز در دیدار با بخشدار دلوار با اشاره به وظایف ثبت‌احوال اظهار داشت:  صدور شناسنامه و کارت هوشمند ملی، ثبت وقایع حیاتی، آرشیواسناد سجلی، استخراج آمار جمعیتی از وظایف مهم ثبت‌احوال است.

اسکندر پاسالار گفت: ثبت‌احوال از سازمان‌های پیش‌رو در ساختار اداری کشور است و آمار ثبت شده توسط ثبت‌احوال مورد استفاده تمام سازمان‌ها قرار می‌گیرد.

وی به ویژگی های کارت هوشمند ملی نیز اشاره کرد و افزود: در کارت ملی هوشمند تمام اطلاعات افراد به صورت لیزری ثبت می‌شود و عکس و اثر انگشت فرد نیز ذخیره می‌شود.

پاسالار تاکید کرد: کارت ملی هوشمند ضریب ایمنی بالایی دارد و موجب بروز اشتباه و سوء استفاده نیز قرار نمی‌گیرد.

ایشان ادامه داد: صدور کارت ملی هوشمند اقدامی بسیار شایسته بوده و جایگزین کارت ملی شده و به نوعی کلید ورود به دولت الکترونیک است.

مدیرکل ثبت احوال استان در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه اداره ثبت احوال دلوار به صورت مستقل کار خود را از سال 1387 برای ارائه خدمات به اهالی این بخش آغاز کرده است گفت: در حال حاضر اساسی‌ترین مشکل ثبت احوال دلوار خانه به دوشی این اداره است.

پاسالار ادامه داد: به رغم خریداری 600 متر زمین برای احداث اداره، متاسفانه با توجه به مشکلات اقتصادی دولت و محدودیتهای قانونی نتوانسته ایم ساختمان اداره را بنا کنیم و به دلیل نداشتن ملک اداری، هر سال مجبور به جابه جایی و نقل مکان از یک مکان استیجاری به مکان دیگر می شویم که این کار باعث سردرگمی مردم و در نهایت باعث ایجاد هزینه های سنگین برای دولت شده است.

وی در پایان با ابراز نارضایتی از محل فعلی ثبت احوال دلوار گفت: ساختمان این اداره در شان مردم شریف دلوار نیست، انتظار داریم با مساعدت و همکاری مسئولین محلی تا احداث ساختمان ثبت احوال، محل مناسبی برای ارائه خدمات به مردم دلوار در اختیار این اداره قرار گیرد.

 

مدیرکل ثبت احوال استان به همراه رئیس حراست و مسئول روابط عمومی، با کارکنان ثبت احوال تنگستان دیدار و گفتگو کردند.

مدیرکل ثبت احوال استان ضمن تقدیر از کارکنان پرتلاش تنگستان آنان را به همدلی و همراهی توصیه کرد و بیان داشت: امیدوارم هم چون گذشته با صمیمیت و گشاده رویی در کنار یکدیگر، خدمتگزار شایسته ای برای مردم شریف باشید.

اسکندر پاسالار خدمتگزاری به مردم را رسالت اصلی مسئولین و کارکنان دستگاههای اجرایی عنوان کرد و تاکید داشت: لازمه خدمتگزاری؛ دلسوزی، همدلی، سرعت و دقت در انجام امور محوله است که خوشبختانه این روحیه در بین کارکنان ثبت احوال تنگستان نهادینه شده است.

ایشان اضافه کرد: نقاط ضعف و قوت ها را بسنجیم ودر انجام امورات فکر کنیم تا بتوانیم به مردم خوب خدمت رسانی کنیم . اصل وجود ما در اداره ، خدمات رسانی بر پایه حفظ کرامت انسانی و تکریم ارباب رجوع  بنا نهاده شده است ما زمانی می توانیم رضایت خداوند را جلب کنیم که رضایت خلق را بجا آوریم.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: کارت های ملی نمونه قدیم تا پایان امسال (29 اسفند) اعتبار دارند و مهلتی برای تمدید اعتبار آنها درنظرگرفته نشده است؛ بنابراین لازم است دارندگان این نوع کارت ها در یک ماه باقی مانده تا پایان سال برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام کنند.

سیف الله ابوترابی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود : افرادی که دارای کارت ملی نمونه قدیم هستند و اعتبار کارت آنها تا پایان امسال به اتمام می رسد، اگر در زمان باقیمانده تا پایان سال برای دریافت کارت هوشمند ملی مراجعه و ثبت نام کنند، کارت آنها اعتبار دارد و می توانند تا زمان صدور کارت هوشمند ملی از طریق کارت های قدیم خود خدمات دریافت کنند، اما در غیر این صورت سریال کارت آنها باطل می شود و نمی توانند هیچ نوع خدمتی را با کارت خود دریافت کنند.
وی ادامه داد: همچنین افرادی که کارت هوشمند ملی آنها تا قبل از 29 اسفند سال 96 صادر شده و برای دریافت آن مراجعه نکرده اند، سریال کارت ملی قبلی آنها باطل می شود و باید برای دریافت کارت جدید هرچه زودتر مراجعه کنند.
ابوترابی گفت: 12 تا 15 میلیون نفر در نوبت گرفتن کارت هوشمند ملی هستند و هنوز کارت خود را دریافت نکرده اند.
سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: تاکنون بیش از 48 میلیون و 500 هزار نفر مرحله تکمیل ثبت نام کارت هوشمند ملی را انجام داده‌اند و برای 44 میلیون و 650 هزار نفر کارت صادر شده و تاکنون کارت های بیش از 44 میلیون نفر از این تعداد ارسال شده است تا متقاضیان آن را تحویل بگیرند.
وی اظهار داشت: هزینه صدور کارت هوشمند ثابت است؛ 20 هزار تومان واریزی به خزانه و 11 هزار تومان بابت تصویربرداری، اسکن انگشت و تحویل کارت است و دریافت بیش از این مبلغ تخلف محسوب می‌شود.
ابوترابی ادامه داد: افراد برای دریافت کارت ملی هوشمند می توانند، ثبت نام کنند؛ همچنین اینکه برای تمام افراد بالاتر از 15سال کارت هوشمند ملی صادر می شود.
وی افزود: این افراد برای دریافت کارت هوشمند ملی می توانند از طریق سامانه www.ncr.ir به طور رایگان پیش ثبت نام کنند یا با مراجعه به یکی از دفاتر پیشخوان دولت یا دفاتر پستی مرحله پیش ثبت نام را انجام دهند. این دفاتر هزینه ای را برای پیش ثبت نام از آنها دریافت می کنند.
ابوترابی ادامه داد: در مرحله ثبت نام از فرد اثر انگشت و عکس زنده (لایو) گرفته می شود، شناسنامه متقاضی اسکن خواهد شد و نام فرد، جزو افراد متقاضی دریافت کارت هوشمند ملی ثبت می شود.
صدور کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت و مردم خواهد شد، این اقدام از سال 1391 آغاز شده است و بر اساس هدفگذاری، قرار بود این کارت تا پایان سال 1397 برای تمام واجدان شرایط صادر شود.
کارت هوشمند ملی مهمترین کارت هویتی افراد است و افراد باید برای دریافت این کارت، به مراکز اعلام شده مراجعه کنند زیرا اثر انگشت آنها به منظور احراز هویت اخذ می‌شود. همچنین در این کارت‌ها امضای الکترونیکی نیز درنظرگرفته شده است که باید توسط خود افراد ثبت شود.
حدود 64 میلیون نفر افراد بالای 15 سال در کشور واجد دریافت کارت هوشمند ملی هستند.