به گزارش روابط عمومی ثبت احوال استان بوشهر، مدیرکل ثبت احوال بوشهر به همراه معاون امور اسناد هویتی و رئیس امور اداری صبح امروز ضمن بازدید از ادارات ثبت احوال گناوه و دیلم با فرمانداران و ائمه جمعه این دو شهرستان دیدار و گفتگو کردند.

 

دیدار با امام جمعه دیلم

در این دیدار مدیرکل ثبت احوال استان اطلاعاتی از نحوه خدمات رسانی به مردم شریف شهرستان دیلم ارائه و گزارش آمار وقایع حیاتی این شهرستان را خدمت امام جمعه محترم عرضه داشتند.

 حجت الاسلام حسینی بوشهری امام جمعه دیلم ضمن تشکر از زحمات کارکنان ثبت احوال، مطالبی را پیرامون ارائه خدمات بهتر به مردم بیان و برای مدیرکل ثبت احوال استان آرزوی موفقیت نمودند.

 

دیدار با فرماندار شهرستان دیلم

دراین دیدارکه امروز درمحل فرمانداری دیلم برگزار شد مـدیرکل ثبت احوال استان، به ارائه گـزارشی از آمارهای وقایع حیاتی شهرستان دیلم پرداخت و اهداف و برنامه های آتی ثبت احوال استان را تشریح کردند.

آقای پاسالار در ادامه به ویژگی های کارت هوشمند ملی اشاره، و اظهار داشت: کارت هوشمند ملی بعنوان کلید ورود به دولت الکترونیک است و به زودی کلیه خدمات الکترونیکی دولت بر بستر آن انجام می گیرد.

 

بازدید از دفتر پیشخوان هویتی دیلم

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر در بازدید یکی از دفاتر پیشخوان ارائه دهنده خدمات ثبت احوال گفت: این بازدیدهای دوره‌ای و مداوم در راستای احصا، نظارت و رصد نزدیک نحوه فعالیت دفاتر پیشخوان ثبت احوال صورت می‌گیرد.

اسکندر پاسالار با بیان اینکه کارکنان دفاتری که مجوز ارائه خدمات ثبت احوال را اخذ کرده‌اند به نوعی همکار ما شناخته می‌شوند افزود: علی‌رغم اینکه امر سهولت، دقت، سرعت بالا و مطمئن در ارائه خدمات توسط این دفاتر را مدنظر داریم، از طرفی به طور اصولی و متمرکز و مداوم امرنظارت و بازرسی از دفاتر پیشخوان ثبت احوال را در دستورکار قرار داده‌ایم تا امور به درستی و برطبق قوانین و مقررات موجود پیش برده شود.

 

دیدار با کارکنان و بازنشستگان ثبت احوال دیلم

مدیرکل ثبت احوال استان ضمن بازدید از ثبت احوال دیلم در نشستی صمیمی با کارکنان و بازنشستگان این اداره، نظرات و پیشنهادات آنان را در جهت بهبود شرایط موجود جویا شد.

 

دیدار با فرماندار شهرستان گناوه

مدیرکل ثبت احوال استان با بیان وقایع حیاتی ثبت شده طی امسال در ثبت احوال گناوه گفت: صددرصد وقایع وفات و 99.3 از ولادت های شهرستان گناوه در مهلت قانونی به ثبت رسیده است که  امیدواریم با هماهنگی های بیشتر دستگاههای مرتبط، آمار ولادت نیز به صددرصد برسد.

اسکندر پاسالار در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه تا پایان سال جاری باید برای کلیه افراد بالای 15 سال کارت هوشمند ملی صادر شود اظهار داشت: از سال آینده کارت‌های ملی فعلی باطل، و خدمات الکترونیکی که در حال حاضر ارائه می شود و خدماتی که قرار است در آینده ارائه گردد، نیازمند کارت ملی هوشمند است لذا باید تلاش و اطلاع رسانی موثرتری در این خصوص صورت گیرد.

فرماندار گناوه با مهم خواندن شورای ثبت وقایع حیاتی در ثبت بهنگام وقایع گفت: درخواست داریم برای ثمربخش تر بودن جلسات شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان و دستیابی به صددرصد وقایع، یکی از مسئولان ثبت احوال استان در این شورا حضور داشته باشند، ما نیز این جلسات را با جدیت بیشتری دنبال خواهیم کرد.

سیدعلی پاک نژاد گفت: جهت رفع موانع درخواست کارت هوشمند ملی در گناوه، به زودی جلسه ای با دستگاههای ذیربط برگزار و این امر پیگیری می شود.

فرماندار گناوه در پایان خواستار بررسی علل کاهش ازدواج در شهرستان گناوه شد که رئیس ثبت احوال این شهرستان قول پیگیری موضوع را دادند.

 

دیدار با امام جمعه گناوه

در دیداری که با امام جمعه گناوه انجام شد، مدیرکل ثبت احوال استان به تشریح فعالیتهای ثبت احوال گناوه در محور های (ولادت ،فوت،ازدواج، وطلاق) در سال جاری پرداخت.

اسکندر پاسالار به برنامه های در دست اجرا نیز اشاره و افزود: در حال حاضر اولویت سازمان ثبت احوال کشور، صدور کارت هوشمند ملی برای کلیه افراد بالای 15 سال، تا پایان امسال است.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه گناوه نیزدر این دیدار ضمن قدردانی از مجموعه ثبت احوال اظهار داشت: مجموعه خدوم ثبت احوال از کارکنان متعهد و وظیفه شناسی تشکیل شده است که در امر خدمت رسانی به مردم از هیچ کوششی فروگذار نمی کنند.

 

بازدید از اداره ثبت احوال گناوه

در ابتدای این بازدید رئیس ثبت احوال گناوه ضمن خوش آمدگویی به مدیرکل و هیات همراه، گزارشی از وضعیت اخذ درخواست کارت هوشمند ملی در این شهرستان را تشریح کرد.

سهراب تمیمی گفت: کارکنان ثبت احوال گناوه تمام تلاش خود را جهت تحقق اهداف سازمان ثبت احوال به کار گرفته اند و در این مسیر مکاتبات متعددی برای بهبود اخذ درخواست کارت هوشمند ملی انجام شده که به زودی شاهد آثار آن خواهیم بود.

ایشان در ادامه مشکلات ثبت احوال گناوه را یادآور شد و بیان کرد: این اداره نیازمند توجه بیش از پیش برای ارائه خدمات مطلوب به مردم شریف شهرستان می باشد.

مدیرکل ثبت احوال استان با ابراز خرسندی از تعامل، وحدت و همدلی کارکنان این اداره، اظهار داشت به زودی مشکلات مطرح شده پیگیری و مرتفع خواهد شد.

 

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر: از ایده های خلاقانه و پیشنهادات سازنده کارکنان استقبال می کنیم.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر در اولین جلسه رسمی با کارکنان ثبت احوال استان اظهار داشت: خدا را سپاسگزارم که توفیق خدمتگزاری برای من در این جامعه را فراهم نمود و امیدوارم بنده به فضل خدا از عهده ی این مسئولیت بزرگ برآیم.

اسکندر پاسالار ادامه داد: در راستای سیاست های این دولت اهتمام ویژه خواهم داشت لذا بهره مندی از نیروهای متعهد و برنامه های مترقی دولت و شایسته سالاری را در دستور کار قرارخواهم داد.

ایشان در ادامه بیان کرد: به هیچ عنوان تک محور نخواهم بود، قطعاَ در تمام زمینه ها از مشاوره همکارانی که در حوزه های مختلف حضور دارند استفاده می کنم و اعتدال را سرلوحه کار دارم و مدیریت مشارکتی را اجرایی خواهم کرد.

وی از تشکیل کارگروه های تخصصی در همه حوزه ها خبر داد و گفت: شیوه نامه اجرایی کارگروه های تخصصی در حال تدوین است و به زودی با حضور کارشناسان مربوطه تشکیل می شوند.

پاسالار افزود: این کارگروه‌های تخصصی با هدف مطالعه و بررسی دقیق قوانین، مقررات و دستورالعملهای موجود در راستای دستیابی به راه کارهای مطلوب و تسهیل در ارائه خدمات به مراجعین تشکیل می شود.

وی اضافه کرد: از دیگر اهداف ایجاد این کارگروه‌های تخصصی، می‌توان به توسعه مشارکت کارکنان و سوق دادن بیش از پیش فعالیت‌های پژوهشی ثبت احوال استان در جهت رفع مشکلات و چالش های پیش روی سازمان اشاره کرد.

ایشان با تاکید بر ایجاد بستر مناسب برای پاسخگویی شایسته و در خور شان به کارکنان و مراجعین، گفت : وظيفه خطير مديران و کارکنان ثبت احوال استان بوشهر به عنوان خدمتگزاران به مردم شریف، ايجاب مي کند که عمل به آيات قرآن را نصب العين خود و احترام به حقوق مراجعین و همکاران را سرلوحه کار خويش قرار دهند و در کمال متانت و ادب با افراد برخورد کنند و از هرگونه نگاه تبعیض آمیز به دور باشیم واز آن بپرهیزیم.

اسکندر پاسالار ادامه داد: ارتقاء سطح ارائه خدمات به شهروندان، هدف تعالی ثبت احوال استان است که همکاران در هر سطحی باید رسیدن به آن را سرلوحه کار خود قرار دهند و همواره احترام به حقوق اربابان رجوع، توجه به خواسته‌های به جای آنان و رعایت کلیه قوانین، به عنوان یک الزام عملی و اخلاقی که بزرگترین تعهد ما است پایبند باشند.

مدیرکل ثبت احوال بوشهر با تاکید بر اینکه کارکنان ثبت احوال، دارایی اصلی این سازمان هستند، اظهار داشت: سازمانها یک موجود زنده و دارای حیات هستند و اجزای مختلفی دارند و سرمایه اصلی سازمانها؛ منابع انسانی است.

پاسالار افزود: مادامی که نیروی انسانی با انگیزه فعالیت کند، اثربخش خواهد بود.

ایشان در پایان با بیان اینکه از ایده های خلاقانه و پیشنهادات سازنده کارکنان استقبال می کنیم گفت: تمامی کارکنان ثبت احوال استان بوشهر را به ارائه پیشنهادات و راهکارهای نوین در جهت پیشرفت کار و حل مسائل سازمانی دعوت می کنیم و با نگاهی روشن از نظرات آنان استقبال خواهیم کرد.

 وی اضافه کرد: در سازمان عظیمی مانند ثبت احوال خلاقیت و نوآوری یک الزام سازمانی است  و باید نگاه سیستماتیکی که مبتنی بر جلب رضایت مردم و کارکنان باشد مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی ثبت احوال استان بوشهر، روح الله نصرتی نائب رئیس شورای شهر بوشهر با اسکندر پاسالار دیدار و ضمن تبریک انتصاب ایشان به سمت مدیرکل ثبت احوال استان، پیرامون همکاری های دوجانبه گفتگو و برای وی آرزوی موفقیت کردند.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال گفت: از جمعیت 60 میلیون نفری واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند (15 سال به بالا) در سطح کشور تاکنون برای 43 میلیون و 500 هزار نفر کارت ملی هوشمند صادر شده است.

حمید درخشان نیا روز یکشنبه در مصاحبه با ایرنا در بوشهر اظهار داشت: سه میلیون نفر نیز کار تکمیل ثبت نام خود را انجام داده اند که با سرعت کارت ها صادر و در اختیار افراد قرار می گیرد.
وی ادامه داد: براین اساس تاکنون 76 درصد پروژه صدور کارت هوشمند ملی در کشور انجام شده و امسال باید تکمیل شود برهمین اساس کارت به اندازه کافی در اختیار داریم و مردم با آرامش مسیر ثبت نام برای دریافت کارت ملی هوشمند را طی کنند.
این مقام مسئول اضافه کرد: تلاش می شود با پایان صدور کارت ملی هوشمند و تامین سخت افزارهای لازم بتوانیم همه پرسی ها را به صورت الکترونیک در کشور برگزار کنیم.
وی تاکید کرد: با الکترونیکی کردن همه پرسی ها از وقوع هرگونه جعل و تقلب جلوگیری می شود.
درخشان نیا یادآور شد: در زمان حاضر با همکاری بانک پارسیان و ملت به صورت پایلوت زمینه افتتاح حساب به صورت شبانه روزی فراهم شده و انتظار می رود این همکاری و هماهنگی توسعه داشته باشد.
وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده از تولیدات داخلی گفت: برای بهره گیری از ظرفیت های ملی، تولید بدنه کارت ملی هوشمند بومی سازی و توسط تولید کنندگان در حال انجام است.
درخشان نیا بیان کرد: برهمین اساس بزودی تولید انبوه بدنه کارت ملی هوشمند داخلی در آذر ماه امسال انجام می شود و در سال جاری کارت ملی که بدنه آن در داخل تولید شده است در اختیار مردم قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی مبلغ دریافتی از مردم بابت صدور کارت ملی همان 200 هزار ریال است و تغییری نمی کند.