نشست خبری سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با حضور خبرنگاران رسانه های دیداری و شنیداری و با موضوع فراخوان هموطنان عزیز واجد شرایط جهت دریافت کارت هوشمند ملی روزشنبه هفدهم تیرماه سال 96 برگزار شد.

 

به گزارش دفتر روابط عمومی و همکاریهای بین الملل ، سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه و در محل ستاد این سازمان برگزار گردید ، از کلیه هم‌میهنان عزیز که تا این لحظه موفق به دریافت کارت هوشمند ملی نشده اند دعوت به عمل آورد با مراجعه تدریجی به ادارات ثبت احوال ، دفاتر پیشخوان خدمات دولت و نیز ادارات پستی مربوطه در سرتاسر کشور ، نسبت به ثبت نام و طی مراحل دریافت این کارت اقدام فرمایند.

بر این اساس کلیه دارندگان کارت های ملی نمونه سابق که در حدفاصل سال های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۹ کارت خود را اخذ نموده اند و نیز عزیزانی که با ورود به محدوده سنی قانونی برای نخستین بار مبادرت به اخذ کارت ملی خواهند کرد، می توانند پس از ثبت نام مقدماتی که با مراجعه به پایگاه www.ncr.ir و اخذ نوبت ثبت نام، در محل تعیین شده که بنا به اولویت زمانی و مکانی مورد نظر ایشان معین خواهد شد حضوربهم رسانده و نسبت به انجام مراحل تکمیلی ثبت نام از جمله اخذ مشخصات بیومتریک(اثر انگشت) و عکس پرسنلی برخط در محل ، اقدام فرمایند.

ابوترابی افزود: تا کنون بالغ بر ۲۴٫۰۰۰٫۰۰۰ قطعه کارت هوشمند صادر و به هم میهنان عزیز تحویل گردیده است و بر همین مبنا صدور و تحویل ۴۰٫۰۰۰٫۰۰۰قطعه دیگر در سال جاری و سال آینده هدف گذاری گردیده که با تلاش همکاران سازمان و همکاری شهروندان گرامی در مراجعه تدریجی به مراکز ثبت نام میسر خواهد گردید.

وی خاطرنشان کرد: با تمهیدات صورت گرفته فرآیند کلی صدور و تحویل کارت هوشمند از مرحله پیش ثبت نام تا مرحله نهایی واگذاری به متقاضیان و فعالسازی آن که قبلا مستلزم انتظار شش تا هشت ماهه بود حداکثر پانزده روز تا یکماه به طول خواهد انجامید. در این خصوص ظرفیت سازی های لازم انجام شده و خطوط تولید جدید و ماشین آلات مناسب و نیز بدنه های کارت به میزان مکفی تامین و تهیه گردیده است.

ابوترابی حداکثر هزینه صدور و تحویل کارت هوشمند ملی را ۳۱۰٫۰۰۰ ریال اعلام کرد که شامل هزینه اخذ عکس و مشخصات بیومتریک ، ارسال آن به مبادی مربوطه ، همچنین تحویل به شهروندان و فعالسازی آن خواهد بود و اخذ هرگونه وجهی بیش از این مبلغ تخلف بوده و لازم است موضوع را در شهرستانها به ادارات ثبت احوال و در تهران به اداره کل دفاتر خدمات ثبتی غیر دولتی یا دفتر ارزیابی عملکرد ،بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان منعکس فرمایند. البته این هزینه شامل ثبت نام اولیه در کافی نت ها نمی شود که توسط برخی هموطنان و با مراجعه به این سامانه ها انجام می پذیرد.

وی همچنین با اشاره به ضروری بودن حضور متقاضی هنگام تحویل کارت هوشمند و فعالسازی آن افزود خدمات سیار تحویل بصورت محدود برای عزیزان جانباز و معلولین حرکتی ، در شرایط فعلی انجام می‌گیرد.