به گزارش روابط عمومی ثبت احوال استان بوشهر در اجلاس استانی نماز، از ستاد اقامه نماز ثبت احوال استان بوشهر و دبیر این ستاد تقدیر شد.

در بخشی از این تقدیرنامه که توسط مدیر ستاد اقامه نماز استان و معاون استاندار بوشهر صادر شده، آمده است: هیات ارزیابی ستاد اقامه نماز استان با رویکرد اصلاح برنامه ها و کاستن از فعالیتهای کم اثر در راستای پیام های مقام معظم رهبری به اجلاسیه های سالانه نماز و در جهت دستیابی به اهداف متعالی، عملکرد ان دستگاه را در سال 1397 شایسته تقدیر ارزیابی نموده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر: ثبت وقايع حياتي مطابق قانون، فعاليتي بين بخشي است؛ به‌طور جدي نيازمند همكاري مراجع مختلفي هستیم كه به نوعي ازرویداد‌‌هاي حياتي مطلع مي‌شوند.

به گزارش روابط عمومی ثبت احوال استان بوشهر شورای ثبت وقایع حیاتی استان بوشهر ظهر امروز به ریاست مدیرکل و با حضور کلیه اعضا تشکیل جلسه داد.

در آغاز این جلسه سرپرست امور اسناد هویتی با اشاره به اجرای آئین نامه های قانون ثبت احوال که ناظر به همکاری و نحوه استفاده از خدمات افراد ، سازمانها ، ارگانها و نهادها می باشد، گفت: باید ازکلیه ظرفیت ها و امکانات در ارائه خدمات هویتی و پوشش و ثبت وقایع حیاتی و همچنین جلوگیری از دیرثبتی و کم ثبتی استفاده نمود.
حیدر عمرانی افزود: لازم است سازوکارها و شیوه های اجرایی مناسب، تهیه و تدوین شود تا شاهد رویه های اجرایی متناسب و یکسان در ادارات ثبت احوال باشیم.
در ادامه این جلسه مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: اهمیت و جایگاه آمار و اطلاعات در برنامه ریزی و تدوین برنامه های توسعه اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی شهرستان بسیار مهم دانست.

اسکندر پاسالار ثبت به‌ موقع وقایع حیاتی را از وظایف همه دستگاه‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: تولید آمار به‌ روز و صحیح، منبع و مرجع مهم تصمیم‌گیری‌های کلان کشور به حساب می آید.

وی به اهميت دستیابی اطلاعات آماري رویدادهاي حياتي بهنگام اشاره کرد و افزود: پديده‌هاي ديرثبتي و كم‌ثبتي بزرگ‌ترين چالش‌ پيش‌روي سازمان ثبت احوال كشور است.

مدیرکل ثبت احوال استان ثبت وقايع حياتي را مطابق قانون، فعاليتي بين بخشي عنوان کرد و گفت: به‌طور جدي نيازمند همكاري مراجع مختلفي هستیم كه به نوعي ازرویداد‌‌هاي حياتي مطلع مي‌شوند و يا به روشي امكان اطلاع‌رساني به مردم را دارند.

در ادامه‌ جلسه، سایر اعضاء نظرات خود را در خصوص ثبت به موقع وقایع حیاتی مطرح کردند و تصمیماتی در راستای بهبود و تسریع روند کارها در این زمینه مصوب شد.

 

به گزارش روابط عمومی ثبت احوال استان بوشهر این نشست مشترک ظهر امروز با حضور مدیرکل و معاونین ثبت احوال در دفتر دکتر کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار شد.

مدیرکل ثبت احوال بوشهر با بیان اینکه 30 اردیبهشت ماه روز ملی جمعیت است و ثبت احوال بعنوان دبیر این شورا می باشد گفت: مسئله جمعیت یکی از چالش های پیش روی کشور است؛ چرا که جمعیت ایران رو به پیری می رود.

اسکندر پاسالار دانشگاه علوم پزشکی را یکی از اعضای اصلی شورای راهبردی جمعیت عنوان کرد و افزود: برای اجرای سیاستهای ابلاغی جمعیت تمامی دستگاههای عضو شورا می بایست بیش از پیش وارد عمل شوند و همت و کمک کنند تا سیاستهای ابلاغی افزایش جمعیت اجرا و شاهد افزایش جمعیت در استان و کشور باشیم .

وی به اهداف شورای راهبردی جمعیت نیز اشاره کرد و گفت: دستگاههای عضو شورای راهبردی جمعیت باید با هدایت پژوهشهای حوزه جمعیت توسط دستگاههای مرتبط به سمت و سوی مباحث افزایش جمعیت و تقویت نهادهای حمایتی، مادران باردار و همچنین توانمند سازی سن کسب وکار، شناسایی افراد سالمند، آموزشهای عمومی برای آینده کشور گام بردارند.

در حاشیه برگزاری این نشست مشترک مدیرکل ثبت احوال بوشهر با قدردانی از همکاران مراکز درمانی و بیمارستانها، مهمترین چالش ها و راهکارهای مربوط به صدور گواهی ولادت را مطرح و بر صدور گواهی در زمان تولد تاکید کرد.

اسکندر پاسالار ادامه داد: : البته با اقدامات انجام شده از قبیل نظارت بر صدور گواهی ولادت، برگزاری نشست های متعدد و پیگیری های لازم، شاخص صدور گواهی ولادت ارتقا یافته و تخلفی در این حوزه مشاهده نشده است.

گفتنی است در پایان این نشست دو طرف تصمیم گرفتند در روز سی ام اردیبهشت ماه در بیمارستان شهدای خلیج فارس حضور یابند و با تقدیم شاخه گل به مادرانی که به تازگی دارای فرزند شده اند این روز را گرامی دارند.

 

ایستگاه سیار کارت هوشمند ملی در جزیره خارک

به گزارش روابط عمومی ثبت احوال استان بوشهر، با توجه به ضرورت اخذ کارت هوشمند ملی توسط کلیه افراد بالای 15سال و ابطال کارتهای ملی نمونه قدیم از ابتدای امسال، ثبت احوال استان بوشهر در راستای رفاه حال شهروندان جزیره خارک، ایستگاه سیار کارت هوشمند ملی را  از روز چهاردهم لغایت هجدهم اردیبهشت ماه به جزیره خارک اعزام کرده است.

گفتنی است ایستگاه سیار کارت هوشمند آمادگی حضور در کلیه دستگاههای اجرایی، شرکتها و کمپ های مسکونی رادارد تا به ساکنین خارک خدمات ارائه دهد.