بمناسبت روز ملی ثبت احوال، فرماندار بوشهربه دیدار مدیرکل ثبت احوال استان رفت.

به گزارش روابط عمومی ثبت احوال استان بوشهر، صبح امروز فرماندار بوشهر و معاونین به همراه بخشدار بخش مرکزی بوشهر به دیدار مدیرکل ثبت احوال استان رفتند.

در آغاز این دیدار مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با تاکید بر اهمیت و حساسیت اسناد و مدارک هویتی اظهار داشت: اتقان اسناد هویتی اقدامی مهم در سازمان ثبت احوال است که به کاهش مشکلات امنیتی و اقتصادی منجر خواهد شد.

کیامرث صالحی نیا با بیان اینکه برای برنامه ریزی و مدیریت کلان کشور، باید وقایع حیاتی مردم بهنگام و صحیح در دسترس باشد گفت: سه موضوع اساسی ثبت به موقع وقایع حیاتی، صدور کارت هوشمند ملی و نظارت و بهره برداری از آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی در ثبت احوال بسیارحائز اهمیت است و از این رو سازمان ثبت احوال در سالهای اخیر در مسیر الکترونیکی شدن گامهای بلندی برداشته و این روند رو به رشد تا رسیدن به جایگاه اصلی در دولت الکترونیک به سرعت ادامه دارد.

ایشان در ادامه به ایجاد تحولات بنیادین در کشور با صدور کارت هوشمند ملی اشاره کرد و گفت: کارت هوشمند به عنوان یکی از مقدمات و زیر ساختهای دولت الکترونیک و یکی از برنامه های راهبردی سازمان ثبت احوال است.

وی با بیان اینکه این کارت هوشمند محل ذخیره اطلاعات افراد است گفت: برای احراز هویت دیجیتالی و حذف دریافت تصویر مدارک از مردم، آمادگی راه‌اندازی سرویس برخط ثبت احوال در همه دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر فراهم است و  براین اساس احراز هویت به صورت دیجیتال انجام می‌شود و نیازی به ارائه مدارک نیست.

صالحی نیا شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال را از مهمترین مزایای کارت هوشمند ملی برشمرد و گفت:  مشخصات فرد بر روی کارت قید شده و اطلاعات هویتی وی نیز در سیستم ثبت شده که علاوه بر جنبه فیزیکی شناسایی به صورت سامانه ای نیز در مرحله نخست، شخص قابل شناسایی است.

مدیرکل ثبت احوال استان به تصدیق هویت در کارت هوشمند ملی نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر مشخصات و عکس فرد، انگشت نگاری از طریق اسکنری که بر روی دستگاه وجود دارد نیز انجام می شود که سیستم از این طریق فرد را شناسایی می کند و بدون اسکن، ورود کاربر به سیستم امکانپذیر نیست.

وی، امضای دیجیتال را از دیگر مزیت های کارت هوشمند ملی دانست و گفت: اسناد به صورت طبقه بندی شده در این کارت ذخیره می شوند و در دفاتر اسناد رسمی امکان امضای دیجیتال فراهم است.

مدیرکل ثبت احوال استان در پایان اضافه کرد: کارت هوشمند ملی کارتی چند منظوره برای بهره مندی از خدمات دولت الکترونیک طراحی شده است و در آینده نزدیک به عنوان دفترچه بیمه، کارت آموزش، کارت انتخابات الکترونیکی، یارانه ، عابر بانک و سایر بخش ها مورد استفاده قرار می گیرد.

گفتنی است در پایان این دیدار فرماندار بوشهر و هیات همراه از گنجینه اسناد هویتی استان بوشهر بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی ثبت احوال استان بوشهر، مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره ثبت احوال شهرستان عسلویه با حضور فرماندار، مدیر کل و معاون توسعه و پشتیبانی ثبت احوال استان بوشهر در محل فرمانداری شهرستان عسلویه انجام شد.

فرماندار عسلویه در این آیین با تاکید بر نقش موثر آمار در برنامه ریزی های کلان مدیریتی کشور در ابعاد مختلف افزود: مهمترین مولفه ای که بیشترین بهره وری را برای برنامه ریزی های کشور در عرصه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی دارد مبحث آمار است.

عبدالله نادری با اشاره به جایگاه مهم ثبت احوال در ارائه خدمات الکترونیکی به مردم اظهار داشت: اداره ثبت احوال عسلویه تاکنون عملکرد بسیار خوبی در ارائه خدمت به مردم داشته است و انتظار می رود این روند همچنان تداوم یابد.

وی ارائه خدمات سریع و توام با رضایتمندی را از ویژگی های مثبت ثبت احوال عسلویه دانست و تصریح کرد: لازم است در زمینه تقویت نیروی انسانی به ثبت احوال عسلویه و چاه مبارک توجه ویژه تری شود.
نادری در پایان از خدمات صادقانه آقای برامکی در طول 6 سال خدمتش در شهرستان عسلویه تقدیر و تشکر نموده و برای ایشان در پست های  دیگر آرزوی موفقت کردند همچنین با خیر مقدم به آقای حیدر عمرانی بعنوان رئیس جدید ثبت احوال شهرستان عسلویه اظهار داشت: انشااله با همکاری بخشداری، شورا، دهیارها و مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان در کنار شما با همکاری و تعامل در راستای پیشبرد اهداف سازمانی موفق باشید.

در پایان صالحی نیا مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر، بیان داشت: در مشاغل اداری دائماً شاهد تغییر و تحول هستیم تا پویایی بهتری داشته باشیم و هر عزیزی در یک زمان مسئولیتی به وی واگذار و پس از انجام دوره خدمت این مسئولیت را به شخص دیگری تحویل می دهد و این سیر تکاملی برای هر فردی در طول خدمتش اتفاق خواهد افتاد.

ایشان در ادامه ضمن تشکر از آقای برامکی در سمت رئیس ثبت احوال عسلویه اظهار داشت: امیدوارم این تغییر و تحول برای مردم عزیز شهرستان عسلویه مایه ی خیر و برکت باشد.

گفتنی است در پایان این مراسم فرماندار شهرستان عسلویه با هدیه و لوح سپاس آقای برامکی را بدرقه نمودند.

به گزارش روابط عمومی ثبت احوال استان بوشهر، تولد 99 سالگی ثبت احوال با حضور مدیران و کارکنان ثبت احوال استان برگزار شد.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر ضمن تبریک سوم دیماه روز ملی ثبت احوال گفت: سوم دیماه روز ملی ثبت رسمی هویت ایرانی است.

کیامرث صالحی نیا با بیان اینکه درکشور ما یکی از مهمترین دستگاه­های متولی مسئله هویت الکترونیک، سازمان ثبت احوال است گفت: ثبت احوال یک سازمان پیشرو و پیش گام در بحث ارائه خدمات دولت الکترونیک است و شاهد این ادعا، 120 سازمان و وزارتخانه ایی است که از خدمات ثبت احوال به صورت برخط استفاده می کنند.

وی ادامه داد: سازمان ثبت­ احوال در سال­های اخیر گام های بلندی را در زمینه مکانیزه کردن و استفاده از فناوریهای روز دنیا برای صدور مدارک هویتی برداشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان با اشاره به انتقال خدمات هویتی از بستر سنتی به زیرساخت الکترونیک گفت: توانمندسازی سازمان ثبت احوال کشور برای عرضه موثر خدمات الکترونیکی هویتی به روشی امن ، یکپارچه و آسان ، از طریق کانالهای الکترونیکی چندگانه از تدابیر و تصمیمات مهم این سازمان است.

ایشان شفافیت، کاهش فساد اداری، ارتقاء بهره وری و رضایت مندی شهروندان را دغدغه مهم دولت برشمرد و بیان داشت: در سایه استاندارد سازی فرآیندها و شفافیت در امور و عدم دخالت سلیقه های شخصی در ارائه خدمات، بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.

صالحی نیا با اعلام این مطلب که به تازگی امکان بهره برداری از سه نوع خدمت بانکی با کارت هوشمند ملی فراهم شده است اظهار داشت: با کاربردی شدن کارت هوشمند ملی گام هایی به سوی تحقق کامل دولت الکترونیک برداشته شده و از این پس باید شاهد نقش آفرینی بیشتر کارت هوشمند ملی در دولت الکترونیک باشیم.

وی با اشاره به اینکه کارتهای هوشمند ملی باید در زمان باقیمانده جایگزین کارتهای ملی قبلی شود افزود: سازمان­ ما با سرعت در حال صدور کارت­های هوشمند ملی است از این رو کارکنان باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا هر چه سریعتر جامعه واجد شرایط استان را پوشش صددرصدی دهیم.

مدیرکل ثبت احوال استان بر لزوم آشنا کردن مردم با کاربردهای کارت هوشمند ملی تاکید کرد و گفت: مردم باید بدانند علاوه بر کاربردهای قبلی کارت ملی، کارت‌های جدید بعنوان کلید ورود به دولت الکترونیک و حرکت به سمت جامعه اطلاعاتی، این فرصت را فراهم می کنند تا بتوانند به شیوه ای امن وارد فضای دیجیتالی شوند و خدمات را ساده، سریع و با کیفیت بالا دریافت کنند.

صالحی نیا اضافه کرد: کارت هوشمند ملی به عنوان مقدمه‌ای برای ورود به جامعه اطلاعاتی، می‌تواند موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت، مردم و بنگاه‌ها شود که این امر خود نقش به سزایی در رشد و پویایی اقتصاد کشور دارد.

مدیرکل ثبت احوال استان در پایان اظهار داشت: پس از سپری شدن 90 سال از عمر ثبت احوال در استان بوشهر با تلاش کارکنان خدوم و بی منت ثبت احوال از آغاز تا به امروز و همچنین بهره گیری از توانمندی های بخش غیر دولتی و نیز استفاده از امکانات، تجهیزات و سامانه های الکترونیکی توانسته ایم در قریب 50 نقطه از استان ایفای وظیفه خدمت رسانی به مردم را داشته باشیم که امیدواریم با همت بلند شما این ارائه خدمات همچنان پایدار و برقرار باشد.

 

 

به گزارش روابط عمومی ثبت احوال استان بوشهر، بمناسبت گرامیداشت روز ملی ثبت احوال یک دوره مسابقه دارت بین بانوان ثبت احوال استان برگزار گردید که در پایان با اهداء لوح تقدیر و جوایز از نفرات برتر تجلیل شد.