دوره آموزش مدیران فنی و کاربران ایستگاههای سیار کارت هوشمند ملی دفاتر پیشخوان و پست صبح امروز برگزار شد.

در آغاز این نشست معاون آمار و اطلاعات جمعیتی ثبت احوال استان با اشاره به ارائه خدمات مطلوب سجلی به قشرهای مختلف جامعه اظهار داشت: ایستگاه‌های سیار به منظور ثبت نام و ارائه کارت ملی هوشمند برای جانبازان، معلولین جسمی حرکتی، بیماران، سالخوردگان و کسانی که در مناطق روستایی و صعب العبور هستند در نظر گرفته شده است.

عبداله انصاری با بیان اینکه طرح پایلوت ایستگاه سیار کارت هوشمند ملی به صورت آزمایشی از دی ماه امسال در استان شروع به کار کرد گفت: در حال حاضر ثبت احوال استان این آمادگی را دارد تا چنانچه دفاتر تجهیزات لازم را فراهم کنند مجوز ایستگاه سیار را به آنان ارائه کند.

 وی از راه‌اندازی 12 ایستگاه سیار صدور کارت ملی هوشمند در استان بوشهر خبر داد و افزود: با همکاری ادارات پست و دفاتر پیشخوان تا پایان امسال تعداد ایستگاههای سیار کارت هوشمند ملی را به 12 ایستگاه میرسانیم که از این تعداد 5 ایستگاه مربوط به دفاتر پیشخوان، 6 ایستگاه سهم ادارات پست و یک ایستگاه نیز در ثبت احوال مرکز استان مستقر می باشد.

ایشان ادامه داد: دفاتر پیشخوان در شهرستان های بوشهر، دشتستان، کنگان، گناوه، دشتی و ادارات پست در شهرستان های بوشهر، جم، کنگان، دیر، عسلویه، گناوه و دشتستان به هم استانی های گرامی ارائه خدمت خواهند کرد.

انصاری در پایان هدف از برگزاری این دوره آموزشی را آشنایی بیشتر و کاربرد عملیاتی کاربران و مدیران فنی با ایستگاههای سیار کارت هوشمند ملی عنوان کرد.