در آغاز این نشست مدیرکل ثبت احوال استان ضمن تبریک آغاز سال جدید، مراتب تقدیر

و سپاس خود را از همکاران پرتلاش ثبت احوال استان در سال گذشته اعلام داشت و ابراز امیدواری کرد در سال پیش روشاهد موفقیت های بیشتر و ارتقاء جایگاه ثبت احوال استان باشیم.

کیامرث صالحی نیا با تشریح سیاست های کلی سازمان ثبت احوال در سال 1397 گفت: فرآیند نوین سازی و حرکت به سوی دولت الکترونیک در سازمان ثبت احوال همچنان با قوت و جدیت ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: سازمان ثبت احوال یکی از دستگاههایی است که از نظر الکترونیکی شدن خیلی پیشرفت داشته است و در این حوزه جزو سازمان های پیشرو محسوب می شود.

صالحی نیا با بیان اینکه طی سال های اخیر سازمان ثبت احوال کشور از یک نظام کهن و سنتی به نظام کارآمد والکترونیک همراه با اثرگذاری قوی تبدیل شده است اظهار کرد: سازمان ثبت احوال توانسته به عنوان یک دستگاه کلیدی خود را به سیستم اداری کشورعرضه کند به نحوی که هم اکنون بیش از 120 دستگاه و یا نهاد حاکمیتی در کشور به پایگاه اطلاعات جمعیتی ثبت احوال متصل هستند و به صورت آنلاین از آن بهره می گیرند.


مدیرکل ثبت احوال استان، به نگرش و رویکرد توسعه ای در سازمان ثبت احوال کشور اشاره کرد و افزود: شناسایی ظرفیت های بالقوه، آموزش حرفه ای کارکنان در مسیر دولت الکترونیک و برنامه ریزی های جدید این سازمان بر اساس همین رویکرد است.
صالحی نیا در خصوص اولویت های ثبت احوال استان در سال جدید نیز گفت: در سال پیش رو علاوه بر تکریم و ارائه خدمات مطلوب تر به شهروندان، ایجاد بستر مناسب برای تسریع و تسهیل در انجام خواسته های مردم مورد تاکید است؛ چرا که با قابلیت های اجرایی کارت هوشمند ملی باید، از دستگاههای پیشرو در ارائه خدمات الکترونیکی بر اساس کارت هوشمند ملی به شهروندان باشیم.

ایشان اضافه کرد: باید تمامی خدماتی که امکان ارائه بصورت الکترونیکی دارند را از همان طریق و خدماتی که این قابلیت را ندارند بر اساس قانون از طریق واگذاری به دفاترپیشخوان، به مردم ارائه دهیم.

مدیرکل ثبت احوال استان با تاکید بر تکریم مردم گفت: زمان برای مردم بسیار با اهمیت است و عاملی که موجب رضایتمندی و آرامش مردم می‌شود انجام خدمات بصورت بروز و در کمترین زمان و با دقت لازم و عاری از هرگونه خطا و اشتباه می باشد.

در ادامه معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به عنوان

سال حمایت از کالاهای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری، تاکید کرد: به نظر می رسد یکی از راه های برون رفت از وضع کنونی اقتصاد کشور و حل معضل بیکاری، افزایش تولیدات داخلی و حمایت مردم از آن است؛ از این رو انتظار می رود روسای ادارات برای خرید ملزومات اداری فقط از کالای ایرانی استفاده کنند و از خرید هرگونه وسیله خارجی که مشابه داخلی آن موجود است پرهیز نمایند.

اسکندر پاسالار در ادامه با بیان اینکه کاهش هزینه‌های ادارات باید به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گیرد، اظهار داشت: با توجه به منابع محدود مالی دولت باید تدابیری اندیشیده شود تا بخشی از هزینه‌های دستگاه‌ کاسته شود؛ در غیر این صورت در پایان سال با کسری بودجه و اعتبارات مواجه خواهیم شد.

وی بر صرفه جویی مصرف آب، برق، گاز و تلفن در ادارات تاکید کرد و گفت:  باید تلاش کنیم تا این هزینه ها تا حد قابل توجهی در ادارات کاهش یابد.

سپس معاون امور اسناد هویتی با بیان اینکه طی چند سال اخیر در ثبت به موقع وقایع

حیاتی در استان رشد چشمگیری داشته ایم، گفت: توانسته ایم ثبت وقایع ولادت را 99.56 و وقایع وفات را به 98.63 برسانیم که این تلاش تا تحقق صددرصدی وقایع ادامه خواهد داشت.

سیدمحمدطاهر شجاع الدین با اشاره به اهمیت ثبت وقایع حیاتی در مهلت‌های قانونی در برنامه‌ ریزی‌های کلان کشوری افزود: باید در کنار تسهیل در امور ثبت وقایع حیاتی توسط مسئولان و دست‌اندرکاران، فرهنگ سازی مناسبی صورت گیرد تا مردم نیز همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند چرا که بدون همکاری مردم عملاً رسیدن به جایگاه ثبت صددرصدی وقایع حیاتی بسیار مشکل و شاید غیرممکن باشد.

در ادامه معاون آمار و اطلاعت جمعیتی ثبت احوال استان از صدور194 هزار و 29 فقره

کارت ملی هوشمند در گذشته خبر داد و افزود: در استان بوشهر 858 هزار و 85 نفر واجد دریافت کارت هوشمند ملی هستند که تا کنون 71 درصد از آن کارت هوشمند ملی دریافت کردند که همین امر جایگاه 26 را در کشور برای استان بوشهر رقم زده است.

عبداله انصاری با اشاره به اینکه کارت هوشمند ملی یکی از مهمترین ساختارهای دولت الکترونیک است، تصریح کرد: باید تلاش شود در سال جدید تمام جامعه هدف را پوشش دهیم زیرا در آینده ای نزدیک تمام خدمات دولت بر اساس کارت هوشمند ملی صورت می گیرد و مردم با مشکل جدی مواجه خواهند شد.

در پایان روسا به ارائه گزارش عملکرد یکساله ادارات خود پرداختند.