مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر: با بهره‌برداری از باجه خدمات ثبت احوال در دفتر پیشخوان سیراف، مجموع دفاتر ارائه دهنده خدمات ثبت احوال شهری، به 28 دفتر در استان بوشهر رسید.

 

به گزارش روابط عمومی ثبت احوال استان بوشهر، دفتر پیشخوان خدمات هویتی بندر سیراف عصر امروز با حضور مدیرکل و معاون اسناد هویتی ثبت احوال استان، معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار کنگان، شهردار و رئیس شورای شهر سیراف، امام جمعه سیراف، رئیس ثبت احوال کنگان و امام جمعه اهل سنت این شهر، راه اندازی شد.

اسکندر پاسالار در مراسم افتتاح دفتر پیشخوان ثبت احوال در شهر سیراف، اظهار داشت: در راستای اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی تمامی دستگاه‌های دولتی واگذاری بخشی از تصدی‌گری‌ها و خدمات خود را به دفاتر پیشخوان دولت آغاز کرده‌اند که ثبت احوال نیز از سال 1392 در این حوزه وارد شده و تاکنون در استان بوشهر 28 دفتر پیشخوان شهری و 9 دفتر پیشخوان روستایی را راه اندازی کرده که در برنامه ریزی انجام شده تا پایان امسال، دفتر دیگری در شهر کاکی افتتاح می شود تا شمار دفاتر شهری به 29 دفتر برسد.

مدیرکل ثبت احوال استان افزود: در حال حاضر 3 خدمت ثبت احوال به دفاتر پیشخوان برون سپاری شده که طی برنامه زمانبندی، در سال آتی 9 خدمت دیگر به دفاتر پیشخوان منتخب واگذار می شود.

وی ادامه داد: در سازمان ثبت احوال تمامی خدماتی که قابل واگذاری بوده با حفظ ابعاد نظارتی و با هدف تسریع و تسهیل در ارائه خدمات و دسترسی آسان مردم، به دفاتر پیشخوان واگذار شده که امیدواریم این دفاتر بتوانند هدف مورد نظر ثبت احوال را برآورده سازند.
پاسالار به ضریب امنیتی و حساسیت بالا در اسناد هویتی اشاره کرد و افزود: پرداختن به این امور و ارائه خدمات در این حوزه مستلزم این است کارکنان و کاردانانان فنی دفاتر پیشخوان در کنار آموزش‌های مستمر حساسیت و دقت لازم را داشته باشند.
مدیرکل ثبت احوال استان با بیان اینکه در این راستا آموزش‌های لازم به دفاتر پیشخوان را بصورت دوره ای برگزار می کنیم، اظهار داشت: مسئولین فنی دفاتر پیشخوان باید ارتقا دانش و اطلاعات هویتی را در برنامه کاری خود داشته باشند تا بتوانند خدمات مطلوبتری به مردم ارائه دهند.
ایشان بر لزوم تعامل دفاتر پیشخوان با ثبت احوال تاکید کرد و گفت: خدمات باید در فضایی شفاف و مناسب ارائه شود لذا انتظار می‌رود در نهایت دقت نسبت به احراز هویت افرد اقدام و سپس خدمات ارائه شود.

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار کنگان راه اندازی دفاتر پیشخوان را نقطه عطفی در ارائه خدمات مطلوب به مردم عنوان کرد وگفت: هدف از ایجاد این پیشخوان ها، تسهیل و تسریع خدمات رسانی به مردم بوده که امیدواریم مسئولان با چهره ای گشاده از این واگذاری استقبال کنند.

عباس بشی در دسترس بودن و کاهش تردد و صرفه جویی در هزینه و زمان متقاضیان را از ویژگی های واگذاری خدمات برشمرد و افزود: سهولت در ارائه خدمات و دسترسی خدمات در کمترین زمان ممکن نقش برجسته ای در تکریم مردم دارد.