مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر: کارمندان و مدیران باید دارای روحیه انتقاد پذیری باشند و هر جا که بخواهیم چالش ها و اختلاف ها را کم کنیم باید سه زمینه همدلی ، همکاری و همفکری را تقویت کنیم و دل ها، نگرش ها و اندیشه هایمان را به هم نزدیک کنیم .

به گزارش روابط عمومی ثبت احوال استان بوشهر اولین نشست مدیرکل ثبت احوال استان با کارکنان ستادی و شهرستان بوشهر در سال 98 برگزار شد.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر در این نشست ضمن تبریک سال جدید، با اشاره به دعای تحویل سال گفت: امیدواریم خداوند به ما کمک کند تا حالمان از روزهای قبل بهتر باشد که این خود بزرگترین دعا برای هر فرد است .

اسکندر پاسالار یکی از حرکت های پسندیده که در آغاز سال جدید می تواند برای هر فرد اندیشمند و فرهیخته ای لازم باشد را مرور کارهای خود در سال گذشته دانست و افزود : با یک ارزیابی دقیق، عالمانه و متفکرانه از 365 روز گذشته و مرور روزها، هفته ها و ماههایی که بر ما گذشته می توانیم برنامه ای تدارک ببینیم و در سال جدید یک گام به جلو برداریم.

وی با هموطنان آسیب دیده در حادثه سیل اخیر نیز ابراز همدردی کرد و افزود: از همکاران گرامی تقاضا دارم همچون گذشته که در تمام صحنه ها حضور فعال داشته اند و همیشه در تمام مشکلات یار و یاور هم میهنان عزیز بوده اند، در حد بضاعت و توان خود به عزیزان سیل زده کمک کنند تا بخشی از دردهای آنان التیام یابد البته این حرکت انسان دوستانه علاوه بر اینکه موجب افزون شدن روزی در دنیا می شود، اجر معنوی آن نزد خدواند محفوظ خواهد ماند.

ایشان در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه در سال 98 برای پویایی و پیشرفت، در همه ی حوزه ها نیازمند مدیریت و کار جهادی هستیم، افزود: باید با وحدت، همدلی و هم سویی و وقت و انرژی بیشتر سعی در ارتقاء سطح کیفیت خدمات به مردم داشته باشیم.

پاسالار سال ۱۳۹۷را برای ثبت احوال استان سال پر باری دانست و افزود: در سال گذشته با همت و تلاش همه کارکنان شاهد تغییرات مثبتی از جمله بهبود روند ها، رویه ها و فعالیت ها، کسب رتبه سطح یک ارزیابی در حمایت از مصرف کنندگان  و همچنین انتشار و دسترسی به اطلاعات بوده ایم.

مدیرکل ثبت احوال بوشهر با اشاره به قابلیت‌های نیروی انسانی شاغل در مجموعه ثبت احوال استان،‌ تصریح کرد: در سایه همدلی و هم افزایی است که رشد و پیشرفت صورت می گیرد لذا جا دارد از همه عزیزان که در مسیر توسعه و تقویت پوشش خدمات، یار و یاور مدیریت و راهبردهای سازمان هستند قدردانی کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه کارمندان و مدیران باید دارای روحیه انتقاد پذیری باشند تاکید کرد : هر جا که بخواهیم چالش ها و اختلاف ها را کم کنیم باید سه زمینه همدلی ، همکاری و همفکری را تقویت کنیم و دل ها، نگرش ها و اندیشه هایمان را به هم نزدیک کنیم .

وی خطاب به کارکنان تصریح کرد: به لطف خداوند و تلاش های همکاران، سال گذشته شاهد اتفاقات خوبی در ثبت احوال استان بودیم. البته ما نباید در همین حد بسنده کنیم و انتظار است از همین ابتدای سال با ترسیم برنامه های کاربردی و عملیاتی، همسو و هم راستا با سند چشم انداز تعریف شده در سازمان ثبت احوال کشور به دنبال رشد، پیشرفت، پویایی و شکوفایی ثبت احوال استان بوشهر باشیم.

ایشان به داشتن برنامه، هدف، دقت در اجرا و در نهایت کنترل و نظارت در همه زمینه ها تاکید کرد و افزود: برای اینکه امروزمان بهتر از دیروز باشد داشتن برنامه دقیق در کارها  امری ضروری و اجتناب ناپذیر است .

مدیرکل ثبت احوال استان در پایان با تاکید بر اینکه برقراری نظم و انضباط اداری نیاز به مسئول منظم دارد، تصریح کرد: برقراری نظم و انضباط اداری به مسئولی نیاز دارد که خود الگوی نظم و انضباط باشد و اگر بخواهد زیرمجموعه اش از بی نظمی به دور بماند و نظم و انضباط در محیط کار حاکم باشد باید خود نمونه یک انسان منضبط باشد؛ در غیر اینصورت نباید از کارمندان خود انتظار نظم و انضباط را داشته باشد.

اسکندر پاسالار اضافه کرد: مدیری که خود وقت شناس نیست و در وقت معین در محل کار حاضر نمی‎شود، دیر می‎آید و زود می‎رود، نمی‎تواند، خواستار رعایت نظم و انضباط در اداره تحت مسئولیتش توسط کارمندان باشد چرا که برقراری نظم و انضباط در محیط کار خواستار یک مدیر منضبط است که در اینصورت چنین مدیری همواره با نشاط و سرزندگی و راهنمایی‎هایش در دیگران مؤثر و برای کارمندان ارزشمند و قابل ستودنی و معتبر است.